حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت
سرخط خبرها

اصابت موشک‌های بالستیک چین یه خاک ژاپن

  • کد خبر: ۱۲۰۱۶۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
اصابت موشک‌های بالستیک چین یه خاک ژاپن
دولت ژاپن اعلام کرد 5 موشک بالستیک چین در منطقه ویژه اقتصادی خاک این کشور فرود آمده است. دولت ژاپن از پکن خواسته است فورا رزمایش خود را متوقف کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد پنج موشک بالستیکی که چین در رزمایش خود در اطراف تایوان پرتاب کرده، در منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمده است.

خبرگزاری کیودوی ژاپن ضمن اعلام این مطلب افزود، این اولین بار است که موشک های بالستیک چین در این منطقه فرود آمده است.

به گفته دولت توکیو، موشک ها در منطقه آموزشی تعیین شده توسط چین در جنوب غربی جزیره «هاتروما» (Hateruma) در استان جنوبی اوکیناوا سقوط کردند. دولت ژاپن از پکن خواسته است فورا رزمایش خود را متوقف کند.

چین در اعتراض به دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان این رزمایش را از امروز آغاز کرده است.

«نوبو کیشی» (Nobuo Kishi)، وزیر دفاع چین، گفت: این یک موضوع جدی است که به امنیت ملی کشور ما و امنیت مردم مربوط می شود و این اقدام چین را «بسیار تهدیدآمیز» خواند. دولت ژاپن اعتراض دیپلماتیک خود را به دولت چین تسلیم کرده است.

جزیره هاتروما به تایوان و جزایر دیگری مانند «یوناگونی» (Yonaguni) و «سنکاکوس» (Senkakus) در دریای شرق چین نزدیک است.

غربی ترین جزیره ژاپنی موسوم به یوناگونی یک خط دفاعی مهم برای نیروهای دفاعی ژاپن است، در حالی که جزایر سنکاکو که توسط توکیو اداره می شود اما پکن مدعی آن است، مرکز تنش دوجانبه بین چین و ژاپن قرار دارد.

ژاپن نگرانی شدید خود را درباره رزمایش چین در مناطق نزدیک تایوان  که تا روز یکشنبه ادامه دارد، ابراز کرده و گفته است که این منطقه با منطقه ویژه اقتصادی ژاپن همپوشانی دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->